پوشش سقف و بدنه با نصب (دیوارچینی و ساندویچ پانل)

پوشش سقف و بدنه با نصب (دیوارچینی و ساندویچ پانل)

●پوشش سقف و بدنـه سوله: پوشش سوله از مراحل اصلی کار محسوب می‌شود که به دو بخش پوشش سقف سوله و پوشش بدنه سوله تقسیم می‌شود. پوشش بدنه نیز به دو بخش پوشش داخلی بدنه و پوشش خارجی بدنه تقسیم و هرکدام قابلیت بررسی پوشش‌های مختلفی را دارد. در پوشش سقف و بدنه سوله عواملی همچون :

●سرعت نصب: صرفه‌جویی در برنامه زمان‌بندی، هزینه دستمزد کارگران، هزینه بالاسری مصالح، هزینه دوریز مصالح 
●قیمت و هزینه نصب: کاهش هزینه تمام شده که باعث کاهش هزینه کل پروژه می گردد 

●عایق‌بندی دمایی : سبب بازگشت سرمایه به دلیل صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی می گردد 

●عایق‌بندی صوتی : به دلیل تولید اصوات ناخواسته در خطوط تولید و سایر فعالیت‌های صنعتی و تأثیرات نامطلوب بهداشتی و زیست‌محیطی بر محیط بیرونی سوله و الزامات کسب گواهینامه‌های استاندارد زیست‌محیطی بین‌المللی جهت صادرات محصولات، نوع کاربری سوله و ضروریات قانونی برای استفاده از نوعی پوشش خاص صنایع غذایی، صنایع پلاستیک، انبار، صنایع سنگین، سردخانه و سایر کاربری‌ها.

●تعمیرات آسان : در صورت آسیب‌دیدگی بخش از پوشش بنا به هر دلیلی ‌ترمیم آن سریع، ارزان و بدون واردکردن آسیب به بخش‌های کناری باشد.

زیبایی نمای بیرونی و درونی : پوشش حتی‌المقدور بنا به نوع کاربری سوله دارای قابلیت دکوراتیو بوده تا محیط کاری چشم‌نوازی را فراهم آورد.

مقاومت در برابر پوسیدگی و مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت : به دلیل قرار گرفتن برخی از سازه‌ها در شرایط جوی و یا کاری و اعمال تأثیرات خورنده‌ای طبیعی و غیرطبیعی باید دارای مقاومت بالا باشد تا سازه دچار فرسایش زودهنگام نگردد .
●سهولت در نصب و قابلیت استفاده مجدد : در صورت نیاز به دمونتاژ و تغییر محل و یا کاربری سوله با کمترین پرت و دوریز قابلیت استفاده در سازه دیگر را داشته باشد .

●وزن کم به جهت سبک‌سازی سازه : سبک بودن پوشش نیروهای حاصل از وزن بار مرده بر اسکلت و فونداسیون سوله را کاهش داده و در شرایط بروز حوادث طبیعی مانند زلزله و حوادث غیرطبیعی مانند انفجارها قابلیت تحمل سازه افزایش پیدا می‌کند.
●به شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و محیطی نیز باید توجه نمود که این مهم در همان مراحل اولیه فاز مطالعات و طراحی صورت پذیرفته و تعیین می‌شود. برای پوشش بدنه داخلی و خارجی و سقف سوله می‌توان از مصالح پوششی گوناگونی مانند ساندویچ پانل‌های پلی یورتان گالوانیزه و یا آلوزینک، تری دی پانل‌های مش بندی شده پلی استایرن، آجر، سنگ، کاشی، سرامیک، موزاییک، بتن، بلوک سیمانی، ورق‌های آزبست، پشم‌شیشه، ورق‌های سیمانی، پانل‌های سیمانی و بتنی پیش‌ساخته، ورق‌های آلومینیومی، بلوک‌های سپورکس و سایر مصالح استفاده نمود. ولی در میان مصالح فوق ساندویچ پانل پلی یورتان دارای بیشترین مزیت کاری بوده و تقریباً همه نیازهای ما از یک پوشش مناسب و کارآمد را در برمی‌گیرد.